was successfully added to your cart.

 Alimentatia pentru o piele sanatoasa

 

Nutrienti pentru o piele sanatoasa

 

Stim ca trebuie sa hranim pielea pentru a o mentine sanatoasa. Dar ne luam suficienti nutrienti din alimentele pe care le mancam? Beneficiem din luarea de suplimente sau din lotiuni pline de antioxidanti? “Frumusetea pielii este ca o putem afecta din exterior, dar si din interior” spune dermatologul Doris Day, autoarea cartii “Forget the Facelift: Turn Back the Clock with a Revolutionary Program for Ageless Skin”. Sa vedem care sunt parerile mai multor specialisti.

 

Cum ne afecteaza dieta pielea?

 

“Le spun pacientilor mei ca ceea ce ingereaza este la fel de important ca ceea ce aplica pe piele” spune Dr. Jessica Wu (dermatolog si creatoarea Dr. Wu Skincare) pentru Forbes care a scris propriul ghid de alimentatie pentru frumusete “Feed your Face”: “Mancarea este digerata si se descompune in vitamine, minerale si aminoacizi pe care corpul le foloseste pentru a face pielea sanatoasa. Daca ne infometam sau mancam alimente foarte procesate, pielea nu va fi la fel de puternica si supla pe cat ar putea sa fie. De exemplu, daca nu mancam indeajuns de multa proteina, deprivam pielea de aminoacizii care ajuta la formarea colagenului (care face pielea puternica) si tesut elastic (care face pielea supla).”

Jessica Crescenzi, fondatoarea Beauty Guru New York este de acord: “Multi clienti si prieteni vin la mine si imi spun ca se tin de ritualul zilnic de ingrijire, dar tot au probleme cu tenul. Prima mea intrebare este: Ce mananci? Pentru ca tot ceea ce intra in intestin se va vedea pe piele.”

 

De ce ar trebui sa evitam zaharul?

 

“O dieta cu index glicemic scazut s-a aratat benefica pentru persoanele cu piele predispusa la acnee.” spune dieteticianul si expertul in nutritie Alex Caspero pentru Forbes; “Exista studii care arata ca nu exista o asociere intre acnee, insulina si indexul glicemic, dar eu vad constant rezultate pozitive cu clientii mei. In practica mea, de obicei, recomand reducerea zaharului in dieta cat de mult posibil. Inlocuiesc alimentele care contin zahar rafinat cu alimente bogate in nutrienti precum fructe, legume si surse bogate in omega-3.”

Potrivit parerii doctorului Wu batoanele proteice sunt cei mai mari inamici ai frumusetii. “Batoanele proteice sunt, in esenta, batoane de ciocolata”, avertizeaza ea, “Zaharul va ajunge rapid in sange, ceea ce face nivelul de insulina sa creasca si sa agraveze acneea, ridurile si eruptiile cutanate. In cazul in care aveti nevoie de o gustare rapida in mijlocul zilei sau dupa antrenament, este mai bine sa mancam un pumn de migdale sau un fruct intreg. Vei manca mult mai bine pentru pielea ta si vei fi mai multumit.”

 

Lactatele provoaca eruptii?

 

“Exista controverse, dar eu nu recomand lactatele.” ne avertizeaza Caspero, “Sunt studii care arata asocierea dintre acnee si produsele lactate, dar nu neaparat de cauza si efect. Oricum ar fi, ca si in cazul zaharului, eu vad rezultate bune atunci cand se elimina complet lactatele din dieta. Ipoteza este ca, din moment ce majoritatea laptelui vine de la vaci gestante, nivelurile hormonale ridicate pot juca un rol in producerea de sebum in exces, ceea ce favorizeaza acneea. Productia de sebum este influentata factorii de crestere asemanatori insulinei ce se gasesc in lapte si in alte produse de origine animala. Daca oamenii trebuie sa bea lapte sau iaurt, eu recomand alternative fara lactoza sau laptele de capra.”

 

Pana la urma ce putem manca pentru o piele sanatoasa?

 

Somon – pestele gras, cum e somonul, este foarte bogat in grasimile esentiale omega-3. Acestea reduc inflamatia si furnizeaza hrana esentiala pentru piele. Pentru a obtine beneficiile, trebuie sa il mancam cel putin de doua ori pe saptamana. Alte specii de peste gras includ sardinele, macrou, ansoa si pastrav. Sunt recomandate si suplimentele zilnice cu omega-3 deoarece nivelurile optime sunt greu accesibile. Daca suferiti de eczeme sau psoriazis, o doza mai mare e recomandata, avand dovezi stiintifice care sa confirme beneficiile.

Alimente cu frunze verzi – sunt o necesitate zilnica pentru efecte anti-imbatranire. Cu cat este verdele mai inchis la culoare cu atat mai bine. Acest lucru indica, de obicei, niveluri ridicate de antioxidanti. Acestia combat radicalii liberi care distrug celulele si accelereaza imbatranirea pielii. Unul din acesti antioxidanti, beta-caroten, formeaza vitamina A in organism – un ingredient comun in cremele de fata, si pe buna dreptate. Este de asemenea esential pentru sanatatea parului. Hraneste pielea din interior si priveste rezultatele. Include in dieta spanac, gulii, nasturel, rucola, toate soiurile de varza verde inchis, broccoli, ardeiul gras.

Midii si stridii – sunt bogate in proteine, o sursa buna de grasimi omega-3 si fruntasi in furnizarea de zinc, un mineral esential pentru vindecarea pielii si combaterea infectiilor. Zincul ajuta la vindecarea acneei si altor afectiuni ale pielii, de asemenea ajuta la mentinerea sanatatii pielii. Daca sunteti afectati de matreata, marind doza zilnica de zinc poate ajuta.

Fructele de padure – arata delicios, au un gust divin si sunt in topul alimentelor cu cei mai multi antioxidanti. Sunt bogate in vitaminca C, un antioxidant care combate procesul de imbatranire si care ajuta la contruirea de colagen, proteina care da pielii elasticitate si intareste capilarele pentru a ajuta la reducerea varicelor si vanatailor.

Nucile si semintele – ofera toate tipurile de grasimi care hranesc pielea. Sunt bogate in vitamina E care combate radicalii liberi care contribuie la imbatranirea pielii. Semintele de chia, de in si nucile sunt cele mai bune surse de grasimi omega-3.

Morcov – umila leguma este una din cele mai bogate surse de beta-caroten care repara si mentine pielea sanatoasa.

Ceaiul – diferite ceaiuri contin antioxidanti diferiti, dar toate au potential binefacator de anti-imbatranire. A fost demonstrat ca ceaiul verde ajuta la intinerirea celulelor pielii. Cu toate acestea, taninul din ceai poate reduce absorbtia de minerale din organism, asa ca incercati sa beti ceai intre mese decat la masa.

Orz – unele studii australiene au demontrat totusi ca o dieta saraca in index glicemic care contine cereale integrale cum ar fi orzul, ajuta la ameliorarea acneei si imbunatatirii calitatii pielii. Orzul ofera si mineralul antioxidant seleniu si niveluri ridicate din alte minerale care joaca un rol important in cresterea sanatoasa a pielii, parului si unghiilor.

Avocado – este bogat in grasimi esentiale de care avem nevoie pentru a hrani pielea si parul din interior spre exterior. Este, de asemenea, o mare sursa de vitamina E care protejeaza pielea de daunele radicalilor liberi si expunerii la soare.

Kiwi – avem tendinta de a ne gandi la citrice ca fiind cea mai buna sursa de vitamina C, dar kiwi se afla pe locul doi dupa guava si este mult mai disponibil pe scara larga si usor de mancat.

 

Suplimenteaza cu condimente

 

Caspero spune “Omanii cred ca fructele si legumele sunt cea mai buna sursa de antioxidanti, dar in mod surprinzator, ierburile si condimentele bat norma. Turmericul este cel mai bun exemplu. Daca va este greu sa il introduceti in dieta, incercati sub forma de supliment.”

 

Cum ramane cu suplimentele?

 

Modul ideal de a obtine nutrienti necesari pentru un ten radiant este printr-o dieta echilibrata si sanatoasa. Specialistii ne sugereaza ca suplimentele zilnice de minerale pot stimula aportul de nutrienti daca nu mancam o dieta echilibrata. Este o idee buna sa recurgem la suplimente daca petrecem mult timp in aer liber si suntem expusi la niveluri ridicate de poluare sau fumat pasiv.

 

http://www.webmd.com/beauty/face/skin-nutrition

http://www.forbes.com/sites/sarahwu/2014/09/16/eating-for-beauty-the-best-diet-for-healthy-clear-skin/#398498b13ac7

https://www.skincancer.asn.au/page/48/nutrition-for-healthy-skin

Leave a Reply

10% Reducere

Fii la curent cu cele mai noi produse cosmetice organice si primesti 10% discount la prima ta comanda !
Email address
Secure and Spam free...

Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, acceptati faptul ca utilizam cookie-uri. Mai multe detalii

Un cookie HTTP sau un modul cookie este un text special, deseori codificat, trimis de un server unui navigator web și apoi trimis înapoi (nemodificat) de către navigator, de fiecare dată când accesează acel server. Afla mai multe pe https://ro.wikipedia.org/wiki/Cookie

Close